Voor moeders die de juiste balans zoeken

Voor moeders die de juiste balans zoeken
Voor moeders die de juiste balans zoeken | tussen werk en prive | tussen schuldgevoel en ontspanning | tussen energie en stress. Klik op het logo en meld je aan voor een gratis kennismakingsgesprek!

e-Zine van MAMcoach Yura: MAMtips

Ontvang elke maand inspirerende en waardevolle tips in je mailbox voor een betere balans tussen werk & gezin, een ontspannen moeder zijn en minder schuldgevoel & stress. Lees de meest recente MAMtips 'Wat wil je echt? En hoe doe je dat...' en meld je meteen aan voor een gratis abonnement.

Labels

2016 in beweging aandacht adem ambitie anders doen automatische piloot balans belemmerende overtuigingen beren op de weg betekenis beweging bewustzijn blog burn-out coachen coaching controlfreak cursus doelen bereiken downshiften drijfveren druk durf te delen durven eCoach energie energiegevers energievreters eTraining event eye-opener flow Flow magazine focus frisse blik gedachten geluk gelukkig genieten gezin gezondheid goed doel goede voornemens goedgenoegmoeder grenzen haast hartstocht herfstdip herijkpunt hulp vragen in je eigen kracht inspiratie inspiratieboekje je hart volgen jezelf zijn keuzes maken kinderen kinderopvang kleine stapjes kwaliteiten lef lekker in je vel leven in het nu liefde loslaten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Magic Adventures Mamfulness MAMtips manier van leren me-time meiden Metakids mijmertijd minder mindfulness moe moederdag moeders moeten multitasken MVO natuur netwerken onbevooroordeeld ondernemers onrust onthaasten ontspannen ontstressen onzekerheid opladen opvoeding out of the box parttime baan passie patronen perfectionisme piekeren Pink Ribbon pitstop Plan Nederland plezier positief denken positieve psychologie positiviteit prioriteiten prive reizen relatie rituelen rollen ruimte rust schuldgevoel solidariteit spitsuur sterke kanten stilte stress strippenkaart successen taboe talenten tijd voor jezelf time-out twijfels Twitter uit je comfort zone uit je hoofd uitdaging vakantie valkuilen veerkracht verandering vereenvoudigen verlies vertragen verwachtingen VIP dag vitaliteit vrijheid waarden wakker wandelcoaching wandelen wereldmoeders werk winactie workshop zelfsturing zelfvertrouwen

zaterdag 26 juni 2010

Een dag in eigen balans ...


Het was voor mij als moeder vandaag een heerlijke dag volledig in eigen balans. Vanmorgen de tijd genomen om even alleen te gaan te shoppen. Ik heb een hele tas vol leuke zomerkleren gescoord voor mijn dochter. Helemaal hip en vrolijk. Die me-time voelde goed, alleen rondstruinen in de stad, winkels ingaan die ik leuk vind en met een voldaan gevoel weer naar huis.

Eenmaal thuis een heerlijk kopje koffie. Dat is bij mij altijd een zelfgemaakte pot sterke koffie met opgeklopte warme melk, een flinke schuimlaag en daarop wat cacao. Een echte traktatie. Maar dat is zo'n heerlijke zaterdag ook wel waard.

Vervolgens ben ik op de fiets gestapt en heb een prachtige fietstocht door het bos en langs de schaapskooi gemaakt om mijn dochter + vriendin op te halen bij scouting. Nog even gezellig bijgekletst met de moeder van dit vriendinnetje bij het afzetten thuis en daarna boterhammen gesmeerd voor een picknick.
Weer op de fiets om te gaan picknicken met mijn kids vlakbij een pontje. Mijn man bleef thuis om aan het huis te klussen en ik had alle tijd en rust voor ons 3-en om te genieten van de boterhammen, karnemelk, fruit en vooral ... van de zon. Onze voeten bungelden in het water van de Nederrijn, onze gezichten warm van de zon, wat een heerlijk ontspannen moment. Genieten met een grote G! Als ik dan weer zo heerlijk rustig en ontspannen ben, is me niks te veel. Alles is leuk, zelfs als er een grote golf water over ons heen spoelt! Wat een pret, de kinderen liggen dubbel van het lachen, al zijn ze wel even geschrokken. Maar dit bedoel ik dus met in balans zijn: de tijd nemen voor ontspanning, helemaal tot rust komen en de tijd laten voor wat het is. Dit zijn ook de momenten die je je later herinnert ...
En de kinderen ook.

Laten we maar vaak van dit soort momenten hebben ... wat is het leven toch mooi!
Met dank aan de zomerzon :-)

1 opmerking:

  1. Wat betreft bewustzijn en zelfacceptatie als losse onderdelen van mindfulness scoor je als volgt: Bewustzijn relatief hoog en Zelfacceptatie relatief hoog. Je totaalscore op mindfulness als geheel is daarmee relatief hoog. Hieronder zie je dit grafisch weergegeven"

    Zelfacceptatie: 78 - mindfulness 91.

    Leuk test. Ik ben vrij nuchter hierover. Er zijn momenten, dat mijn mindfulness niet veel voorstelt. Afgelopen zaterdag liep onze autistisch zoon van vijftien weg ivm met afkeer van brood dat een halve dag oud is. Hij kwam half twee 's-nachts thuis na een hoop gezeur. Maar in normale situaties zou deze score wel bij me passen.

    Ik wens je een zonnge dag en neem op tijd je siësta!

    BeantwoordenVerwijderen

Zoeken in mamcoach blog

Powered By Blogger