Voor moeders die de juiste balans zoeken

Voor moeders die de juiste balans zoeken
Voor moeders die de juiste balans zoeken | tussen werk en prive | tussen schuldgevoel en ontspanning | tussen energie en stress. Klik op het logo en meld je aan voor een gratis kennismakingsgesprek!

e-Zine van MAMcoach Yura: MAMtips

Ontvang elke maand inspirerende en waardevolle tips in je mailbox voor een betere balans tussen werk & gezin, een ontspannen moeder zijn en minder schuldgevoel & stress. Lees de meest recente MAMtips 'Wat wil je echt? En hoe doe je dat...' en meld je meteen aan voor een gratis abonnement.

Labels

2016 in beweging aandacht adem ambitie anders doen automatische piloot balans belemmerende overtuigingen beren op de weg betekenis beweging bewustzijn blog burn-out coachen coaching controlfreak cursus doelen bereiken downshiften drijfveren druk durf te delen durven eCoach energie energiegevers energievreters eTraining event eye-opener flow Flow magazine focus frisse blik gedachten geluk gelukkig genieten gezin gezondheid goed doel goede voornemens goedgenoegmoeder grenzen haast hartstocht herfstdip herijkpunt hulp vragen in je eigen kracht inspiratie inspiratieboekje je hart volgen jezelf zijn keuzes maken kinderen kinderopvang kleine stapjes kwaliteiten lef lekker in je vel leven in het nu liefde loslaten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Magic Adventures Mamfulness MAMtips manier van leren me-time meiden Metakids mijmertijd minder mindfulness moe moederdag moeders moeten multitasken MVO natuur netwerken onbevooroordeeld ondernemers onrust onthaasten ontspannen ontstressen onzekerheid opladen opvoeding out of the box parttime baan passie patronen perfectionisme piekeren Pink Ribbon pitstop Plan Nederland plezier positief denken positieve psychologie positiviteit prioriteiten prive reizen relatie rituelen rollen ruimte rust schuldgevoel solidariteit spitsuur sterke kanten stilte stress strippenkaart successen taboe talenten tijd voor jezelf time-out twijfels Twitter uit je comfort zone uit je hoofd uitdaging vakantie valkuilen veerkracht verandering vereenvoudigen verlies vertragen verwachtingen VIP dag vitaliteit vrijheid waarden wakker wandelcoaching wandelen wereldmoeders werk winactie workshop zelfsturing zelfvertrouwen

maandag 1 november 2010

Wat geeft jou inspiratie?


Het jaargetijde de herfst zit wat mij betreft vol met inspiratie. Kijk maar eens om je heen, maak even tijd voor een boswandeling en laat de prachtige kleuren op je inwerken. Met een beetje geluk vallen er nog wat verlate herfstzonnestralen op je gezicht en voel je je helemaal warm worden (van binnen én van buiten).
Dit overkwam mij gisteren op zo’n zondagse wandeling in het Amerongse Bos. Samen met vrienden liepen we richting ‘de eenzame eik’ die in het centrum staat van de 7 heuvelenweg. Mijn vriendin liep juist te vertellen hoe ze op zoek was naar haar talenten, dat ze voor een belangrijke loopbaankeuze stond in haar leven, die ze moeilijk kon maken. Ik heb ook voor die keuze gestaan, ben in 2007 op zoek gegaan naar mijn kwaliteiten en talenten. Het is een mooie, energieslurpende periode geweest die mij weer nieuwe inzichten heeft geven. En daar heb ik veel inspiratie voor nodig gehad. Gisteren merkte ik weer duidelijk dat ik die inspiratie uit de natuur kan halen. Eenmaal thuis gekomen heb ik alle ideeën die in mijn hoofd zaten opgeschreven, klaar om uitgewerkt te worden.

Bladeren laten vallen
In de herfst wordt het eerder donker, vallen de bladeren van de bomen en trekt de natuur zich terug. En zo kan dat ook voor jou voelen: je vraagt je af wat je wilt, wie je bent en welke keuzes je wilt maken. Je kunt jezelf ook gaan afpellen en wat ‘bladeren’ laten vallen. Kijk eens goed wat je bevalt, maar ook wat je wilt veranderen. Het is tijd om dingen die niet goed lopen en waar je tegen aan loopt, onder de loep te nemen. Neem daar de tijd voor en maak tijd vrij in je agenda.

Waar ligt jouw passie?
Natuurlijk hoef je jouw inspiratie niet uit de natuur te halen. Dat is voor iedereen verschillend. Maar weet je al waar jíj inspiratie vandaan haalt?
Voel maar eens wat je met passie doet. Passie vormt de kern van je leven. Dat is je inspiratiebron. Ga eens bij jezelf na wanneer je voor het laatst deze passie of hartstocht gevoeld hebt. Door wat of wie werd je geïnspireerd?

Ga de uitdaging aan om de hartstocht in je leven en je werk te zoeken. Dan kom je weer terug bij de essentie: wat wil je echt en wat is belangrijk in jouw leven, zodat je de hele komende winterperiode in balans bent én blijft.

‘Hartstocht betekent voor mij dat het tocht in mijn hart;
Als mijn hart openstaat en goed doorwaait.’
(Marcel Derkse)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in mamcoach blog

Powered By Blogger