Voor moeders die de juiste balans zoeken

Voor moeders die de juiste balans zoeken
Voor moeders die de juiste balans zoeken | tussen werk en prive | tussen schuldgevoel en ontspanning | tussen energie en stress. Klik op het logo en meld je aan voor een gratis kennismakingsgesprek!

e-Zine van MAMcoach Yura: MAMtips

Ontvang elke maand inspirerende en waardevolle tips in je mailbox voor een betere balans tussen werk & gezin, een ontspannen moeder zijn en minder schuldgevoel & stress. Lees de meest recente MAMtips 'Wat wil je echt? En hoe doe je dat...' en meld je meteen aan voor een gratis abonnement.

Labels

2016 in beweging aandacht adem ambitie anders doen automatische piloot balans belemmerende overtuigingen beren op de weg betekenis beweging bewustzijn blog burn-out coachen coaching controlfreak cursus doelen bereiken downshiften drijfveren druk durf te delen durven eCoach energie energiegevers energievreters eTraining event eye-opener flow Flow magazine focus frisse blik gedachten geluk gelukkig genieten gezin gezondheid goed doel goede voornemens goedgenoegmoeder grenzen haast hartstocht herfstdip herijkpunt hulp vragen in je eigen kracht inspiratie inspiratieboekje je hart volgen jezelf zijn keuzes maken kinderen kinderopvang kleine stapjes kwaliteiten lef lekker in je vel leven in het nu liefde loslaten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Magic Adventures Mamfulness MAMtips manier van leren me-time meiden Metakids mijmertijd minder mindfulness moe moederdag moeders moeten multitasken MVO natuur netwerken onbevooroordeeld ondernemers onrust onthaasten ontspannen ontstressen onzekerheid opladen opvoeding out of the box parttime baan passie patronen perfectionisme piekeren Pink Ribbon pitstop Plan Nederland plezier positief denken positieve psychologie positiviteit prioriteiten prive reizen relatie rituelen rollen ruimte rust schuldgevoel solidariteit spitsuur sterke kanten stilte stress strippenkaart successen taboe talenten tijd voor jezelf time-out twijfels Twitter uit je comfort zone uit je hoofd uitdaging vakantie valkuilen veerkracht verandering vereenvoudigen verlies vertragen verwachtingen VIP dag vitaliteit vrijheid waarden wakker wandelcoaching wandelen wereldmoeders werk winactie workshop zelfsturing zelfvertrouwen

vrijdag 6 augustus 2010

Wat je van je kind kunt leren - mijn eigen ervaring


Ik heb al een eerder in mijn blog geschreven over wat je van je kind kunt leren.
Afgelopen dagen heb ik zelf weer zo'n ervaring gehad. Het was een echte eye-opener!
Ik had een fiets 2-daagse met mijn (bijna) 8-jarige dochter van in totaal 50 km. Toevallig was de eerste dag heerlijk zonnig en konden we onze kilometers goed verdelen door af en toe een pauze in te lassen. Vooral die ijs-pauze was erg nodig vond mijn dochter!
De tweede dag hadden we echter wat minder geluk met het weer. Op het laatste stuk van de route begon het te stortregenen! Ik vond het zelf nogal vervelend, maar kijkend naar haar - ze fietste voor mij - begon ik het al minder erg te vinden. Ze fietste onvermoeid verder, de regen deerde haar niet. We hebben onze regenjas en -broek aangetrokken en zijn even gaan schuilen. Dat laatste vond ze toch zo'n onzin: 'dat is toch helemaal niet nodig, we gaan nu toch naar huis. Dus als we nat worden, dan kunnen we thuis zo weer droge kleren aantrekken!' En zo gingen we dus al snel weer op pad, door de stromende regen, met al onze spullen op de fiets en in onze fietstassen. Kleddernat kwamen we aan, maar dat hinderde niet want thuis wachtte ons een warme handdoek en droge kleren.
Hiermee wil ik maar aangeven dat wij - althans ik - nog heel wat kunnen leren van de instelling die kinderen vaak hebben. En dan kan het natuurlijk zijn dat je dat ook al in je opvoeding hebt meegegeven, maar ook is het vaak de positieve en optimistische opstelling die kinderen van nature in zich hebben. Daar kun je niet vaak genoeg van genieten!
Volgend jaar gaan we weer met z'n 2-tjes op fietsvakantie, maar dan 2 nachten want mijn dochter vond een nacht veel te kort. Het was zo gezellig ...

Heb jij ook zo'n ervaring meegemaakt. Laat je reactie dan achter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in mamcoach blog

Powered By Blogger