Voor moeders die de juiste balans zoeken

Voor moeders die de juiste balans zoeken
Voor moeders die de juiste balans zoeken | tussen werk en prive | tussen schuldgevoel en ontspanning | tussen energie en stress. Klik op het logo en meld je aan voor een gratis kennismakingsgesprek!

e-Zine van MAMcoach Yura: MAMtips

Ontvang elke maand inspirerende en waardevolle tips in je mailbox voor een betere balans tussen werk & gezin, een ontspannen moeder zijn en minder schuldgevoel & stress. Lees de meest recente MAMtips 'Wat wil je echt? En hoe doe je dat...' en meld je meteen aan voor een gratis abonnement.

Labels

2016 in beweging aandacht adem ambitie anders doen automatische piloot balans belemmerende overtuigingen beren op de weg betekenis beweging bewustzijn blog burn-out coachen coaching controlfreak cursus doelen bereiken downshiften drijfveren druk durf te delen durven eCoach energie energiegevers energievreters eTraining event eye-opener flow Flow magazine focus frisse blik gedachten geluk gelukkig genieten gezin gezondheid goed doel goede voornemens goedgenoegmoeder grenzen haast hartstocht herfstdip herijkpunt hulp vragen in je eigen kracht inspiratie inspiratieboekje je hart volgen jezelf zijn keuzes maken kinderen kinderopvang kleine stapjes kwaliteiten lef lekker in je vel leven in het nu liefde loslaten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Magic Adventures Mamfulness MAMtips manier van leren me-time meiden Metakids mijmertijd minder mindfulness moe moederdag moeders moeten multitasken MVO natuur netwerken onbevooroordeeld ondernemers onrust onthaasten ontspannen ontstressen onzekerheid opladen opvoeding out of the box parttime baan passie patronen perfectionisme piekeren Pink Ribbon pitstop Plan Nederland plezier positief denken positieve psychologie positiviteit prioriteiten prive reizen relatie rituelen rollen ruimte rust schuldgevoel solidariteit spitsuur sterke kanten stilte stress strippenkaart successen taboe talenten tijd voor jezelf time-out twijfels Twitter uit je comfort zone uit je hoofd uitdaging vakantie valkuilen veerkracht verandering vereenvoudigen verlies vertragen verwachtingen VIP dag vitaliteit vrijheid waarden wakker wandelcoaching wandelen wereldmoeders werk winactie workshop zelfsturing zelfvertrouwen

vrijdag 22 april 2016

Ik zet 2016 in beweging. Doe je mee? Deel 4: april

Ik ben 2016 fysiek in beweging gaan zetten en vandaag is het tijd om deel 4 te schrijven voor de maand april. Er komen veel vrouwen bij mij voor coaching die het tijd vinden voor verandering. Ze willen af van de patronen waar ze in zijn vast komen te zitten. En ze zijn klaar met het kritische stemmetje in hun hoofd die hun doen en laten bepaalt.
Ik heb al eerder gezegd: alles is in beweging in het leven. En verandering willen is de eerste stap naar in beweging gaan. Daarna komt de stap van onderzoeken hoe je dat gaat doen en waar je aan gaat werken. En als laatste ga je het ook echt doen. Een echte verandering is groots en betekent ook daadwerkelijk beweging in je leven. En dat kan soms als bedreigend of confronterend voelen. Begin daarom eens met kleine stapjes. Wat wil je anders? Waar wil je anders tegenaan kijken of wil je anders gaan doen? Het hoeft maar iets heel kleins te zijn. Zo zag ik vorige week een lijstje van iemand die zich om 10 dingen niet meer druk ging maken. En dat waren echt geen megagrote veranderingen, maar kleine stapjes in de richting van hoe je het wel wilt. Of kleine dingen waar je je druk om kan maken, en waarvan je nu zoiets hebt: “waarom eigenlijk? Zonde van mijn energie, hier stop ik mee”. Bij mij kwam het volgende lijstje uit mijn pen:

10 dingen waar ik me niet meer druk om ga maken
1. In de rij staan van de verkeerde kassa – is altijd de langste en langzaamste.
2. Het leergedrag van mijn puberdochter – altijd alles op het laatst doen of zeggen dat ze zo druk is, terwijl ze het hele weekend tijd heeft om te chillen/appen/gamen.
3. Het papier dat op is in de printer als ik wil printen.
4. De moeders op het schoolplein die zo graag willen laten zien of vertellen dat hun kind de beste is. Of mij benoemen wat mijn kind nog niet kan en hun kind – uiteraard – wel.
5. De chaos op mijn bureau – als ik weer eens met te veel dingen tegelijk bezig ben.
6. De schuurdeur die op slot is gedaan, terwijl ik ook mijn fiets nodig heb om te gaan werken.
7. De nul-communicatie met mijn man – als er weer een nieuwe werkweek start vol afspraken, incl. de avonden. Wie gaat wat doen, wanneer en hoe verdelen we het?
8. Het vele praten van mijn zoon – van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat.
9. Mijn lievelingsjam opgegeten door een ander.
10. Een mooi boek met ezelsoren of een cd niet terug gestopt in het hoesje.

‘Het geheim van de verandering is om je energie niet te richten op het bestrijden van het oude. Maar op het realiseren van het nieuwe’ (Socrates)

TIP: gebruik bovenstaande quote, om jouw lijstje van 10 dingen op te stellen waar je je niet meer druk om gaat maken. En realiseer je dan dat je daar geen energie meer in gaat stoppen. Maar juist wel in het anders doen, een nieuwe aanpak. Bijvoorbeeld voor mij met punt 4: ik ga niet meer elke dag het schoolplein op om mijn zoon op te halen, maar sta bij het hek te wachten. Zo hoef ik me niet steeds druk te maken over de opmerkingen van bepaalde moeders. Ik merk nu al dat dit me heel veel energie scheelt! Of met punt 9, iets heel simpels en kleins: ik heb een ‘geheime’ voorraad aangelegd zodat ik toch altijd mijn lievelingsjam bij de hand heb. Zonder dat iemand weet waar het staat. ‘My guilty pleasure’  Op deze manier buig ik de negatieve energie en ‘het druk maken over’ om in positieve energie en ‘genieten van’.

Ik ben benieuwd naar jouw lijstje van 10 dingen waar je je niet meer druk om gaat maken. En hoe je het dan anders gaat doen, de nieuwe aanpak. Laat je het me weten in een reactie?

In mei lees je deel 5 van ‘2016 in beweging’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in mamcoach blog

Powered By Blogger