Voor moeders die de juiste balans zoeken

Voor moeders die de juiste balans zoeken
Voor moeders die de juiste balans zoeken | tussen werk en prive | tussen schuldgevoel en ontspanning | tussen energie en stress. Klik op het logo en meld je aan voor een gratis kennismakingsgesprek!

e-Zine van MAMcoach Yura: MAMtips

Ontvang elke maand inspirerende en waardevolle tips in je mailbox voor een betere balans tussen werk & gezin, een ontspannen moeder zijn en minder schuldgevoel & stress. Lees de meest recente MAMtips 'Wat wil je echt? En hoe doe je dat...' en meld je meteen aan voor een gratis abonnement.

Labels

2016 in beweging aandacht adem ambitie anders doen automatische piloot balans belemmerende overtuigingen beren op de weg betekenis beweging bewustzijn blog burn-out coachen coaching controlfreak cursus doelen bereiken downshiften drijfveren druk durf te delen durven eCoach energie energiegevers energievreters eTraining event eye-opener flow Flow magazine focus frisse blik gedachten geluk gelukkig genieten gezin gezondheid goed doel goede voornemens goedgenoegmoeder grenzen haast hartstocht herfstdip herijkpunt hulp vragen in je eigen kracht inspiratie inspiratieboekje je hart volgen jezelf zijn keuzes maken kinderen kinderopvang kleine stapjes kwaliteiten lef lekker in je vel leven in het nu liefde loslaten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Magic Adventures Mamfulness MAMtips manier van leren me-time meiden Metakids mijmertijd minder mindfulness moe moederdag moeders moeten multitasken MVO natuur netwerken onbevooroordeeld ondernemers onrust onthaasten ontspannen ontstressen onzekerheid opladen opvoeding out of the box parttime baan passie patronen perfectionisme piekeren Pink Ribbon pitstop Plan Nederland plezier positief denken positieve psychologie positiviteit prioriteiten prive reizen relatie rituelen rollen ruimte rust schuldgevoel solidariteit spitsuur sterke kanten stilte stress strippenkaart successen taboe talenten tijd voor jezelf time-out twijfels Twitter uit je comfort zone uit je hoofd uitdaging vakantie valkuilen veerkracht verandering vereenvoudigen verlies vertragen verwachtingen VIP dag vitaliteit vrijheid waarden wakker wandelcoaching wandelen wereldmoeders werk winactie workshop zelfsturing zelfvertrouwen

donderdag 18 juli 2013

Ik durf te kiezen voor wat ik belangrijk vind. En jij ?

Ik merk het bij veel drukbezette moeders om me heen: ze vinden het moeilijk om keuzes te maken waar ze volledig achter staan. En jij? Durf jij te kiezen voor wat je belangrijk vindt? Als het gaat om de balans tussen je werk en je gezin, een andere baan, de school voor je kinderen of heel simpel: wel of niet meegaan naar het feest van de vrienden van je partner…
Welke afweging maak je? Wat voelt goed voor jou? Wat geeft de doorslag?

Vaak zijn je waarden door alle hectiek in jouw leven op een laag pitje komen te staan. En dat is heel logisch: je staat in een soort ‘doe-stand’ die er voor zorgt dat je niet meer zo goed bij je gevoel kan komen, omdat je continue druk bent met je werk en het thuisfront. Door alle zorgtaken en verantwoordelijkheden ruim je te weinig tijd in om eens stil te staan bij wat er echt toe doet in je leven. Ja: je kinderen, je partner, je ouders. Maar hoe zit het met jou?

Daar ga ik helemaal voor…
Probeer eens kort stil te staan bij de waarden en overtuigingen in je leven tijdens het lezen van dit eZine. Deze twee zijn de drijvende kracht achter jouw gedrag. Zij beïnvloeden je leven en bepalen wat je belangrijk vindt. En ook ‘waarom’ je iets doet of juist niet doet.
Waarden kunnen richting geven aan je dagelijkse focus. Door je drukke leven ben je veelal niet bewust bezig met jouw waarden, maar toch kan het je helpen jouw eigen richting te bepalen. Om inzicht te krijgen in waarom je dingen voelt of doet zoals je ze voelt of doet. Hierdoor kun je makkelijker grenzen stellen en keuzes maken in het leven. En kun je ook makkelijker helemaal ergens voor gaan.

Mijn eigen ervaring
Ik heb het zelf ervaren in het maken van keuzes voor MAMcoaching. Ik hikte al langere tijd tegen het feit aan dat ik me meer als wandelcoach wilde profileren. Maar ik kon maar niet de knoop doorhakken om dat daadwerkelijk te doen. Ik vergeleek mezelf te veel met andere coaches en had een bepaald beeld in mijn hoofd waaraan ik moest voldoen.
Kort na een inspirerende & intuïtieve marketing training las ik deze quote:

‘Een succesvol leven is niets anders dan een leven waarin je durft waarvan je droomt’.
(René Diekstra)


En ik dacht meteen: “ja, dat is het voor mij. Ik stop met mezelf vergelijken en hoef niet te streven naar het doel een topcoach te zijn. Mijn succes zit veel meer in het zijn van een sterke middenklasse coach die zich krachtig en vrij voelt door het coachen in de natuur. En dat kan ik doorgeven aan de moeders die ik begeleid. Ik wil ze leren dat ze geen super woman hoeven te zijn, maar dat ze vanuit hun hart keuzes kunnen maken in het combineren van werk en gezin”.
Het maken van deze keuze was voor mij een kwestie van voelen, durven en doen!

Nu jij nog! Wil jij ook durven kiezen voor wat je belangrijk vindt? Op zoek gaan naar de waarden in jouw leven? Gratis kennismaken met MAMcoach Yura: je kunt je hier aanmelden voor een gratis gesprek van ca. 3 kwartier per Skype, telefoon of in de natuur of stuur een mailbericht naar info@mamcoaching.nl

Dit is het hoofdartikel uit mijn eZine MAMtips van juli/augustus. Meld je hier aan voor een gratis abonnement op MAMtips en ontvang elke maand inspirerende en waardevolle tips in je mailbox.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in mamcoach blog

Powered By Blogger