Voor moeders die de juiste balans zoeken

Voor moeders die de juiste balans zoeken
Voor moeders die de juiste balans zoeken | tussen werk en prive | tussen schuldgevoel en ontspanning | tussen energie en stress. Klik op het logo en meld je aan voor een gratis kennismakingsgesprek!

e-Zine van MAMcoach Yura: MAMtips

Ontvang elke maand inspirerende en waardevolle tips in je mailbox voor een betere balans tussen werk & gezin, een ontspannen moeder zijn en minder schuldgevoel & stress. Lees de meest recente MAMtips 'Wat wil je echt? En hoe doe je dat...' en meld je meteen aan voor een gratis abonnement.

Labels

2016 in beweging aandacht adem ambitie anders doen automatische piloot balans belemmerende overtuigingen beren op de weg betekenis beweging bewustzijn blog burn-out coachen coaching controlfreak cursus doelen bereiken downshiften drijfveren druk durf te delen durven eCoach energie energiegevers energievreters eTraining event eye-opener flow Flow magazine focus frisse blik gedachten geluk gelukkig genieten gezin gezondheid goed doel goede voornemens goedgenoegmoeder grenzen haast hartstocht herfstdip herijkpunt hulp vragen in je eigen kracht inspiratie inspiratieboekje je hart volgen jezelf zijn keuzes maken kinderen kinderopvang kleine stapjes kwaliteiten lef lekker in je vel leven in het nu liefde loslaten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Magic Adventures Mamfulness MAMtips manier van leren me-time meiden Metakids mijmertijd minder mindfulness moe moederdag moeders moeten multitasken MVO natuur netwerken onbevooroordeeld ondernemers onrust onthaasten ontspannen ontstressen onzekerheid opladen opvoeding out of the box parttime baan passie patronen perfectionisme piekeren Pink Ribbon pitstop Plan Nederland plezier positief denken positieve psychologie positiviteit prioriteiten prive reizen relatie rituelen rollen ruimte rust schuldgevoel solidariteit spitsuur sterke kanten stilte stress strippenkaart successen taboe talenten tijd voor jezelf time-out twijfels Twitter uit je comfort zone uit je hoofd uitdaging vakantie valkuilen veerkracht verandering vereenvoudigen verlies vertragen verwachtingen VIP dag vitaliteit vrijheid waarden wakker wandelcoaching wandelen wereldmoeders werk winactie workshop zelfsturing zelfvertrouwen

maandag 22 oktober 2012

Sssttt... even stilstaan

Het is heel belangrijk om regelmatig stil te staan. Stil te staan bij de dingen die je doet, een pauzemoment of pitstop in te lassen, te luisteren naar de stilte om je heen of in jezelf. Stilstaan kan op vele manieren. Je zult ervaren dat er meer rust en ontspanning is en dat je je door de dag heen energieker voelt.

Wie wil er nou niet een leeg hoofd?
We leven in een tijd waarin we te maken hebben met een groot aanbod aan prikkels: beelden, geluiden, informatie, dingen die we kunnen kopen of waar we aan mee moeten, willen of kunnen doen. De keuzemogelijkheden zijn enorm. Hoe voorkom je nu dat je overspoeld wordt door alles wat er op je afkomt? En hoe kun je jezelf blijven in die overvloed van alles?
Door momenten van rust en stilte in te bouwen, kan ons lijf ontspannen. En wat ook prettig is: onze gedachten (en daarbij behorende gevoelens) kunnen tot rust komen. Een leeg (en stil) hoofd is tegenwoordig van grote waarde. Dat is wel duidelijk als ik alle verhalen om me heen hoor van moeders (en vaders!) die het gevoel hebben te worden overladen met alles wat er op hun bord komt. Er zijn zoveel ballen in de lucht te houden …

Minimaal 3 pitstops per dag!
De pauzemomenten die je stil laten staan bij wat je doet, kun je makkelijk een aantal keren per dag inbouwen. Kijk eens naar de indeling van je dag: op welke momenten stap je van je ene taak/activiteit in je andere? Of van je ene rol in je andere? Bijvoorbeeld als je ’s ochtends uren bezig bent geweest achter de computer met een rapport of administratie, en je moet aan het begin van de middag een vergadering voorzitten. Of als je op weg bent van je werk (rol: werknemer/ondernemer) naar de kinderopvang (rol: moeder). Probeer hier pitstops van 5-10 minuten in te plannen en bewust stil te staan bij deze overgang. Door even te pauzeren, rust te nemen en te luisteren naar de stilte, kun je de doordenderende trein even stop zetten. Daarna kun je weer full spead ahead en zul je voelen dat je meer ontspannen en energieker bent. Hierdoor verbruik je ook niet al je energie in je activiteiten overdag, zodat je ook energie overhoudt voor die leuke plannen in de avond! Streef naar minimaal 3 pitstops per dag!

‘Leer contact te krijgen met de stilte in jezelf. En weet dat alles in het leven een doel heeft’(Elisabeth Kubler-Ross)

Dit artikel komt uit mijn eZine MAMtips van oktober. Ben je nieuwsgierig naar de rest van de tips, plus de stilte- en schrijfoefening? Meld je dan hier aan voor een gratis abonnement Je ontvangt dan iedere maand inspirerende en waardevolle tips in je mailbox!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in mamcoach blog