Voor moeders die de juiste balans zoeken

Voor moeders die de juiste balans zoeken
Voor moeders die de juiste balans zoeken | tussen werk en prive | tussen schuldgevoel en ontspanning | tussen energie en stress. Klik op het logo en meld je aan voor een gratis kennismakingsgesprek!

e-Zine van MAMcoach Yura: MAMtips

Ontvang elke maand inspirerende en waardevolle tips in je mailbox voor een betere balans tussen werk & gezin, een ontspannen moeder zijn en minder schuldgevoel & stress. Lees de meest recente MAMtips 'Wat wil je echt? En hoe doe je dat...' en meld je meteen aan voor een gratis abonnement.

Labels

2016 in beweging aandacht adem ambitie anders doen automatische piloot balans belemmerende overtuigingen beren op de weg betekenis beweging bewustzijn blog burn-out coachen coaching controlfreak cursus doelen bereiken downshiften drijfveren druk durf te delen durven eCoach energie energiegevers energievreters eTraining event eye-opener flow Flow magazine focus frisse blik gedachten geluk gelukkig genieten gezin gezondheid goed doel goede voornemens goedgenoegmoeder grenzen haast hartstocht herfstdip herijkpunt hulp vragen in je eigen kracht inspiratie inspiratieboekje je hart volgen jezelf zijn keuzes maken kinderen kinderopvang kleine stapjes kwaliteiten lef lekker in je vel leven in het nu liefde loslaten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Magic Adventures Mamfulness MAMtips manier van leren me-time meiden Metakids mijmertijd minder mindfulness moe moederdag moeders moeten multitasken MVO natuur netwerken onbevooroordeeld ondernemers onrust onthaasten ontspannen ontstressen onzekerheid opladen opvoeding out of the box parttime baan passie patronen perfectionisme piekeren Pink Ribbon pitstop Plan Nederland plezier positief denken positieve psychologie positiviteit prioriteiten prive reizen relatie rituelen rollen ruimte rust schuldgevoel solidariteit spitsuur sterke kanten stilte stress strippenkaart successen taboe talenten tijd voor jezelf time-out twijfels Twitter uit je comfort zone uit je hoofd uitdaging vakantie valkuilen veerkracht verandering vereenvoudigen verlies vertragen verwachtingen VIP dag vitaliteit vrijheid waarden wakker wandelcoaching wandelen wereldmoeders werk winactie workshop zelfsturing zelfvertrouwen

maandag 17 januari 2011

2011 wordt het jaar van de goedgenoegmoeder!

Er verschijnen weer heel wat artikelen over goede voornemens voor dit nieuwe jaar. Het gaat vaak over meer sporten of bewegen, afvallen, een andere baan zoeken, noem maar op. Misschien heb jij ook al bedacht wat jouw goede voornemen is in 2011. En: ben je er nog steeds mee bezig of is je goede voornemen al gesneuveld?

5 tips om in jouw eigen balans te leven
Ook ik zat me te bedenken wat de plannen met MAMcoaching zijn die ik dit jaar zou willen uitvoeren. Eén van de belangrijkste is: de overtuiging bij moeders (mijn klanten) in de markt zetten 'dat leven en werken van uit hun eigen balans de juiste is'. Zodat ze zich niet meer gek laten maken door internet, de televisie, de bladen etc. Je hoeft geen 'superwoman' of 'supermom' te zijn. Goed is goed genoeg.
En dan wil ik zelf graag als voorbeeld fungeren, zodat ik het kan overbrengen aan andere moeders. Een hele uitdaging dus!
Ik heb een paar tips op een rijtje gezet die belangrijk zijn. Jij kunt er vast ook je voordeel mee doen:
1. Minder perfectionistisch zijn – niet alles hoeft tot in de puntjes geregeld te zijn. Of het nu gaat om dingen op het werk of thuis. Je hoeft niet te streven naar 120%, minder is ook goed. Misschien 90%? Probeer het eens een tijdje uit en onderzoek bij jezelf hoe je je hieronder voelt.
2. Het moet maar eens afgelopen zijn met ‘druk, druk, druk’. Waarom is dat de norm? Het gaat er vooral om dat je moet laten zien dat je goed bezig bent. Stel je voor dat je even gaat zitten op de bank of tussendoor even een kop koffie drinkt met een collega … Hoe erg is dat? Je mag af en toe best je belemmerende overtuiging ‘ik mag het niet rustig aan doen’ overboord gooien. Laat die innerlijke criticus maar even voor wat het is.
3. Hoe fijn is het nu eigenlijk om te multitasken? Er wordt gezegd dat wij vrouwen daar goed in zijn. Is dat echt zo? En hoe voel jij je er bij? Ik heb vaak het gevoel dat ik dan maar alles half doe: luisteren naar de schoolverhalen van mijn dochter, terwijl ik mijn mails check of met een half oog naar een tv-programma kijken, terwijl ik ook een boek wil uitlezen. Gewoon op één ding concentreren, dat scheelt een hoop stress!
4. Trek je eigen plan en laat je niet gek maken door de media. We zijn geen supervrouw, supermoeder, superpartner of supervriendin. Geloof daar nou echt niet in! Het is al moeilijk genoeg om je aandacht te verdelen over al deze rollen en in balans te blijven.
5. Conclusie: een goedgenoegmoeder zijn is goed! Maak je eigen keuzes in het nieuwe jaar 2011 en leef vanuit jouw eigen balans.
Laat me eens weten hoe je dat ervaart! Of heb jij misschien nog aanvullende tips?

Dit blog is een gedeelte van de tekst van mijn eZine MAMtips.
Wil jij ook graag een gratis abonnement op MAMtips, meld je dan hier aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in mamcoach blog

Powered By Blogger