Voor moeders die de juiste balans zoeken

Voor moeders die de juiste balans zoeken
Voor moeders die de juiste balans zoeken | tussen werk en prive | tussen schuldgevoel en ontspanning | tussen energie en stress. Klik op het logo en meld je aan voor een gratis kennismakingsgesprek!

e-Zine van MAMcoach Yura: MAMtips

Ontvang elke maand inspirerende en waardevolle tips in je mailbox voor een betere balans tussen werk & gezin, een ontspannen moeder zijn en minder schuldgevoel & stress. Lees de meest recente MAMtips 'Wat wil je echt? En hoe doe je dat...' en meld je meteen aan voor een gratis abonnement.

Labels

2016 in beweging aandacht adem ambitie anders doen automatische piloot balans belemmerende overtuigingen beren op de weg betekenis beweging bewustzijn blog burn-out coachen coaching controlfreak cursus doelen bereiken downshiften drijfveren druk durf te delen durven eCoach energie energiegevers energievreters eTraining event eye-opener flow Flow magazine focus frisse blik gedachten geluk gelukkig genieten gezin gezondheid goed doel goede voornemens goedgenoegmoeder grenzen haast hartstocht herfstdip herijkpunt hulp vragen in je eigen kracht inspiratie inspiratieboekje je hart volgen jezelf zijn keuzes maken kinderen kinderopvang kleine stapjes kwaliteiten lef lekker in je vel leven in het nu liefde loslaten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Magic Adventures Mamfulness MAMtips manier van leren me-time meiden Metakids mijmertijd minder mindfulness moe moederdag moeders moeten multitasken MVO natuur netwerken onbevooroordeeld ondernemers onrust onthaasten ontspannen ontstressen onzekerheid opladen opvoeding out of the box parttime baan passie patronen perfectionisme piekeren Pink Ribbon pitstop Plan Nederland plezier positief denken positieve psychologie positiviteit prioriteiten prive reizen relatie rituelen rollen ruimte rust schuldgevoel solidariteit spitsuur sterke kanten stilte stress strippenkaart successen taboe talenten tijd voor jezelf time-out twijfels Twitter uit je comfort zone uit je hoofd uitdaging vakantie valkuilen veerkracht verandering vereenvoudigen verlies vertragen verwachtingen VIP dag vitaliteit vrijheid waarden wakker wandelcoaching wandelen wereldmoeders werk winactie workshop zelfsturing zelfvertrouwen

maandag 2 april 2012

Zorg goed voor jezelf, elke dag weer!

Vaak merk je wel dat je te lang doorgaat met iets en dat je achter de feiten aan loopt te rennen. Maar vóórdat je bij jezelf ingrijpt, moet er toch wel heel wat gebeuren! Je gaat als moeder vaak door tot het gaatje en denkt regelmatig:’ik los het zelf wel op’ of ‘ik red het wel’. Eigenlijk jammer, want waarom zou je niet eerder of vaker hulp inroepen, je verantwoordelijkheden aan iemand anders overdragen of loslaten en gewoon tijd nemen om te ontspannen.

Van oud naar nieuw
Realiseer je eens hoeveel tijd je doorbrengt met dingen voor jezelf doen en hoeveel tijd je doorbrengt met dingen voor anderen doen. Hoe slaat de balans voor jou door? Naar dingen doen voor een ander? En voel je dat je vaak jouw eigen behoeften negeert? Bekijk dan eens de manier waarop je dit doet en probeer dat te veranderen. Maak met jezelf afspraken over je nieuwe gedragspatroon en deel dit ook met anderen, zodat ze jou erop kunnen wijzen als je weer in je oude gewoontes terug valt.

Goed voor jezelf zorgen is een must als moeder. Als jij goed voor jezelf zorgt, zorg je ook goed voor je gezin! Waarom is het dan zo moeilijk om de boel eens de boel te laten en écht even tijd voor jezelf te nemen? Of gewoon even rustig aan te doen samen met je gezin? Geniet van de momenten – in het hier en nu – met je kinderen, met je partner of met jezelf!

7 tips
Hier een paar tips op een rijtje om vanaf nu goed voor jezelf te zorgen:
1. Vraag om hulp, je hoeft het niet allemaal alleen te doen. We leven in 2011 en #durftevragen is op Twitter al een hot item. Integreer dit ook in je leven en durf ook te delen, vooral je verantwoordelijkheden!
2. Zorg ook goed voor je lichaam: eet gezond en neem genoeg tijd voor ontspanning en beweging.
3. Zet regelmatig je perfectionisme opzij en probeer alles eens wat minder goed te doen. Goed is goedgenoeg!
4. Maak een top 10 van dingen waar je het meest van geniet, waar je energie van krijgt. Schrijf naast elk ervan wanneer je dat voor het laatst hebt gedaan.
5. Kies 1 of 2 dingen uit deze top 10 en doe ze deze week, met andere woorden: plan me-time in je agenda. Dat kan een uur zijn, een middag, een dag of zelfs een weekend. De rest van jouw top 10 laat je natuurlijk ook z.s.m. aan bod komen! Plan het in je agenda …
6. ‘Reserveer’ een vaste avond waarop je naar yoga of de sportschool gaat, naar een vriendin of … Het gaat er om dat je tijd voor jezelf hebt!
7. Wees een ‘mindful mama’ en geniet van de momenten met je kids, van de ‘kleine dingen die het ‘m doen’. Leef meer in het hier en nu.

Wil jij ook beter voor jezelf en je gezin zorgen en zo weer meer genieten van het moederschap? Klik hier voor meer informatie en aanmelding voor de workshop 'Voeding & Veerkracht'
MAMcoaching geeft op 21 april in Amsterdam samen met het Centrum voor Moeder en Kind een mama-workshop over energie, voeding en lekker leven. Een workshop voor drukke moeders die met meer veerkracht en vitaliteit willen leven. Haal jij het beste uit jezelf, iedere dag weer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in mamcoach blog